פעילות עם שרפרפים
פעילות מקדימה:
משחקי תנועה בישיבה במעגל. משחק "לשבת לקום": במילה "לשבת" יושבים על השרפרף ובמילה "לקום" קמים. כנ"ל עם מנגינה מתאימה. (נישמע פשוט אבל לשרירי הארבע ראשי זה כלל לא פשוט - נסו בעצמכם).
פעילות עיקרית:
1. משחק מוסיקלי: במנגינה השקטה נחים ובמנגינה המהירה והרועשת עומדים על השרפרף ואף קופצים ממנו למטה (בהתאם לגיל וליכולת)
2. במנגינת השיר של דתיה בן דור "מי יכול לשים" הנחנו את השרפרפים על אברי גוף שונים.
3. שכיבה עם הבטן על השרפרף בתנועת מעוף הציפור.
4. משחק ידיים מצחיק: הידיים מציצות מתחת לשרפרף ומעליו.
5. תיפוף על השרפרף לפי הקצב.
6. הליכה במסלול מסודר על השרפרפים עם התחלה וסוף מוגדרים - כמו רכבת.
7. הליכה במסלול לא מסודר על השרפרפים ללא התחלה וסוף הילד נדרש לתכנן לעצמו מסלול אישי.
מטרות תנועתיות וקוגנטיביות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:
א. חיזוק שרירי הארבע ראשי (שרירי הירך הקידמי) בתנועות ישיבה וקימה לסרוגין.
ב. חיזוק חגורת כתפיים בשכיבה עם הבטן על השרפרף.
ג. עידוד הבנת מושגי יחס תוך משחק ותנועה, על השרפרף, מתחת, מסביב, למטה, למעלה.
ד. גירוי שיווי המשקל, בעמידה על השרפרף עם שתי רגליים וגם עם רגל אחת (בהתאם לגיל), הליכה ברכבת על שרפרפים מסודרים וקרובים זה לזה, והליכה על שרפרפים רחוקים מעט זה מזה ולא מסודרים.
ה. תכנון תנועה וארגון תנועה: עבור ילדים צעירים מאוד עצם העמידה על השרפרף ונסיונות הירידה ממנו דורשים מהילד לתכנן את תנועתו ולארגן אותה נכון על מנת לא ליפול. אצל הבוגרים יותר משימת ההליכה על השרפרפים הלא מסודרים דרשה הרבה יותר מחשבה וארגון תנועה למשל, תכנון הצעד הבא תוך התחשבות בילדים אחרים המטיילים באותו הזמן על השרפרפים.
ו. עידוד תנועה לפי הקצב.

יושבים במעגל

משחק - "לשבת לקום"

"לקום"

במנגינה השקטה נחים

במנגינה הקיצבית עפים

מי יכול ללכת עם שרפרף על הראש?


שרפרף על הגב

מי כול לשים בטן על השרפרף - ולעוף...

נתופף על התופים

אני למעלה

הליכה במסלול שרפרפים - כמו רכבת


הליכה על שרפרפים לא מסודרים - יצירת מסלול אישי

מסדרים למגדל וחסל |