אויר ורוח - משחקי בלונים ועידוד נשיפה
פעילות מקדימה:
דיון קצר עם הילדים בנושא האויר: היכן האויר נימצא, האם אפשר לתפוס אותו, איך קוראים לאויר שזז (רוח), איך מפיקים רוח, כיצד אנו יכולים להפיק רוח עם הגוף שלנו..חזרה על המושגים: שאיפה, נשיפה.
פעילות עיקרית:
1. נשיפה ב: שבשבות, נוצות, המשרוקית ובועות סבון.
2. משחקי בלונים: א. בלון בורח: לאחר הניפוח עזבתי את הבלון והילדים ניסו לתפוס אותו. ב. משחק חופשי בבלונים ג. בלון אל תיפול ד. זריקה ותפיסה. ולגדולים (בני ה 3) "עד שהבלון חוזר לידיים מה אפשר לעשות בינתיים?".
3. שילוב צלחות חד פעמיות מחוברות למקל ארטיק: א. כמחבט עליו ישב הבלון מבלי שיפול ב. הקפצת הבלון על המחבט ג. חבטות של הבלון מעל החבל ד. נסיון למשחק "פינג פונג" עם בן זוג.
4. משחק השמות: לאחר שאספנו את כל הבלונים לשקית גדולה. קוראים בשם של ילד והוא רץ לתפוס את השקית לפני שהיא נוחתת על הקרקע.
מטרות תנועתיות וקוגנטיביות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:
א. עידוד פעולת הנשיפה (ראה "סוד בועות הסבון שלי" )
ב. עידוד זריקה ושחרור: ע"י שליחת הבלונים אל-על.
ג. עידוד קשר עין יד בתפיסת הבלון.
ד. קשר עין-יד-חפץ במשחקי הבלונים והמחבט.
ה. עידוד המשחק עם חבר.
ו. שיפור התיזמון במשחק השמות.

נשיפה בשבשבת


נושפים בנוצות

תחרות ריצה של נוצה
בלונים - תנועה חופשית

פינג פונג בלונים

הליכה בשיווי משקל עם בלון על "המחבט צלחת" מבלי שיפול


חובטים בלונים מעל החבל

איסוף

משחק השמות - תפיסה של כל הבלונים יחד בשקית גדולה

נשיפה בבועות סבון
|