פעילות עם כדורי ים

פעילות מקדימה:
חלוקת כדור אישי לכל ילד, בדיקה וחקירת תכונות הכדור: כבד או קל, חלק או מחוספס, קשה או רך
פעילות עיקרית:
א. זריקת הכדור לכוונים שונים בהתאם להוראות: "רחוק", "אחורה", "למעלה"
ב. בהמשך ניסיונות של זריקה ותפיסה בהתאם לגיל וליכולת.
ג. מעיכת הכדור בעזרת אברי גוף שונים.
ד. משחק "חזק וחלש" עם שיר מתאים. במילה חלש מעבירים את הכדור מיד ליד, במילה "חזק" אוחזים בכדור חזק ובורחים לרחלי, כדי שהיא לא תעיף לנו את הכדור מהידיים.
ה. משחק: "ים שקט וים סוער": בזמן מנגינת הים השקט הילדים הופכים להיות גלים שקטים ובמנגינת הים הסוער הילדים הופכים להיות גלים סוערים וזורקים על רחלי את כל הכדורים."
ו. איסוף הכדורים לאונייה ושייט על האוניה לפי התור בזמן ששאר הילדים מחזיקים בבד רחב כמו ים.
מטרות תנועתיות והכרתיות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:
א. שווי משקל (עמידה על רגל אחת כשרגל שניה מועכת את כדור הספוג), נסיון לעמוד על כדור הספוג עם שתי רגליים, ישיבה על הכדור בלי ליפול.
ב. מודעות גופנית - הילדים גילו עם אילו אברי גוף הם יכולים למעוך את הכדור.
ג. חיזוק חגורת כתפיים - השענות על הידיים בעת במעיכת הכדור עם הבטן ועם הבירכיים. עידוד הרמת זרועות מעלה לקליעה לחישוק גבוה, ולזריקת הכדור מעל החבל.
ד. שיפור מיומנויות בסיסיות עם כדור: שיחרור כדור מהיד (דבר שאינו פשוט עבור בני פחות משנתיים), לגדולים - נסיונות זריקה ותפיסה (דגש על זריקה חלשה), זריקת כדור לכוונים מוגדרים ולעבר מטרה נעה - רחלי במשחק הים הסוער.
ה. מתן דרור לתנועות גסות וסוערות תוך הגבלת הצורך הטבעי של הילד להשתולל, בחוקי משחק ברורים.
זריקה של הכדורים "רחוק"

זריקה של הכדורים "אחורה"

ב"ים שקט" אנחנו ישנים וב"ים סוער" זורקים על רחלי את כל הכדורים

מעיכות הכדור בדרכים שונות
לימוד המשחק "חזק" ו"חלש"

במילה "חזק" כדאי לאחוז בכדור חזק כדי שרחלי לא תפיל לנו את הכדור

לפעמים רחלי קצת מגזימה בהתנהגות שלה

בזמן מנגינת הים השקט אנחנו כאילו גלים שקטים ובמנגינת הים הסוער אנחנו מראים לרחלי איך אנחנו כמו גלים סוערים."

"כל זה היה כל זה היה לפני הרבה שנים

בים הפליגה אניה ולה שלושה תרנים.......

שלושה תרנים לאנייה ומפרשי זהב...

...ועל סיפון האניה טווס יפה כנף..."
|