פעילות בנושא מכלים
פעילות מקדימה:
הזכרנו את הגליל שעליו למדנו בשיעור שעבר והכרנו את המיכל שתפקידו להכיל דברים. כל ילד קיבל שני מיכלים של פילים אחד שחור ואחד לבן, והחל לחקור ולבדוק אותו.
פעילות עיקרית:
גלגלנו את המכלים הקטנים בכפות הידיים, הרגליים ועל הגוף. פתחנו וסגרנו את המיכלים, כשאנו מחזיקים לפני הגוף ובהמשך גם מאחורי הגב. כמו כן גלגלנו מיכלים מתחת לגשרים שהכנו עם הגוף שלנו. שחקנו עם צבעי המיכלים משחקי שחור לבן (הצגה על חתול שחור ולבן בשיר "החתוליים", הקשה בזוגות כמו כוסות לחיים שחור לשחור, לבן ללבן). בהמשך, דחסנו לתוך המכלים פונפונים, דחסנו מכלים קטנים ופונפונים לתוך מיכלים יותר גדולים ולסיום אספנו את כל הפריטים לתוך ארגז חורים.
מטרות תנועתיות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:
א. שווי משקל (עמידה על רגל אחת כשרגל שניה מגלגלת גליל).
ב. מודעות גופנית (גלגול חפץ על הגוף, מציאת מעברים לחפץ בגשרים שיוצרנו עם הגוף)
ג. חיזוק קואורדינצית יד-יד, וקשר עין יד. (ע"י שליטה בגילגול המיכל בכפות הידיים, השחלת מיכלים ופונפונים לחורים קטנים)
ד. עידוד המוטוריקה העדינה והשימוש באצבע ואגודל (בדחיסת הפונפונים למיכלים ובהוצאתם מהמכלים חזרה).
ה. גירוי החוש הקינסטטי (להיות מודע לתנועה גם בלי להסתכל למשל, לפתוח ולסגור בעיניים עצומות או מאחורי הגב)
 
קורדינצית יד - יד פיתוח חוש קינסטטי
 
קשב וריכוז לפתוח ולסגור

קואורדינצית יד - יד מול בן זוג
 
ריקוד החתוליים
 
מוטוריקה עדינה: הפעלת כוחות דחיסה עידוד אחיזת אצבע ואגודל (פינצטה)

גילוי וחקירת המיכל
 
עידוד שיתוף פעולה בקבוצה ע"י השגת מטרה משותפת
|