פעילות לגירוי התחושה
פעילות מקדימה:
שחקנו עם סקוץ' לניקוי כלים. דיברנו על המושגים חלק לאומת מחוספס. חשנו את המרקמים על הגוף כולו "כאילו שאנו מתרחצים באמבטיה". שיפשפנו בסקוץ' את כף היד, גב כף היד, ציפורניים. גילינו שאזור הפנים רגיש יותר לגירוי המחוספס.
פעילות עיקרית:
1. יצרתי רכבת מרקמים, הכוללת סוגים שונים של שטיחי רגליים, בדים, ניילונים, ועוד.
2. על הרכבת הלכנו (עם גרביים), וחשנו את המרקמים בכפות הרגליים.
3. זחלנו על הרכבת בהליכת שש, כדי לחוש את המרקמים בכפות הידיים.
4. לאורך המסלול עמדו הסייעות והגננת, כשהן מלטפות ומשפשפות את הגב, הרגליים והפנים בעזרת נוצות, מברשות, וסקוצ'ים.
5. סיימנו במשחק המחדד את חוש המישוש. ע"י הסתרת העיניים במטפחת, ונסיון לנחש מה יש לנו בידיים. (באופן דומה מומלץ מאוד כפעילות לחידוד החושים בבית, לנחש קולות, ריחות, וטעמים כשהעיניים מוסתרות)
מטרות תנועתיות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:
א. גירוי התחושה והמגע במגוון מרקמים. הכרות עם תחושות עדינות ועמוקות.
ב. חיזוק חגורת כתפיים בהליכת שש הדורשת נשיאת משקל על הידיים.
ג. ההליכה במסלול הדורשת ריכוז, סבלנות והתחשבות בילד שהולך לפנינו, שלא תמיד מתקדם בקצב שלנו.
עוד פרטים על חשיבות גירוי התחושה והמגע ראה בסיכום שבקישור הבא: סיכום בנושא תחושה: מאת רחל טייטלבאום
 
בודקים את הסקוץ' (בצד אחד חלק ובצד שני מחוספס)
 
הולכים עם הסקוץ כמו נעל בית (ברגל אחת חם ובשניה קר, ברגל אחת רך ובשנייה קשה)
 
מסלול מרקמים
 
הולכים ודורכים על מרקמים שונים

הליכת שש על מסלול המרקמים על מנת לחוש את המרקמים בידיים ובו בזמן מחזקים חגורת קתפיים.
הכי כייף שהגננת נותנת לנו ניגוב מדגדג בדרך.
|