רחל טייטלבאום
מרקמים מרקמים2 

לחוש מברשת

 
חדשות
08/10/2020 - פעילויות, המלצות, העשרה, מערכת השידורים של משרד החינוך ועוד ועוד כנסו לטבלת ההמלצות שלי
07/07/2020 - בשל נגיף הקורונה לא מתקיימים חוגים בגנים וחוגי הורים וילדים. עמכם הסליחה. חייבים להיות חכמים בקורונה, בריאות ילדיכם מעל הכל.
פשוט לנוע תמונות מספרות גירוי תחושה 

פעילות לגירוי התחושה

פעילות מקדימה:

שחקנו עם סקוץ' לניקוי כלים. דיברנו על המושגים חלק  לאומת מחוספס. חשנו את המרקמים על הגוף כולו "כאילו שאנו מתרחצים באמבטיה". שיפשפנו בסקוץ' את כף היד, גב כף היד, ציפורניים. גילינו שאזור הפנים רגיש יותר לגירוי המחוספס.

פעילות עיקרית:

1. יצרתי רכבת מרקמים, הכוללת סוגים שונים של שטיחי רגליים, בדים, ניילונים, ועוד.

2. על הרכבת הלכנו (עם גרביים), וחשנו את המרקמים בכפות הרגליים.

3. זחלנו על הרכבת בהליכת שש, כדי לחוש את המרקמים בכפות הידיים.

4. לאורך המסלול עמדו הסייעות והגננת, כשהן מלטפות ומשפשפות את הגב, הרגליים והפנים בעזרת נוצות, מברשות, וסקוצ'ים.

5. סיימנו במשחק המחדד את חוש המישוש. ע"י הסתרת העיניים במטפחת, ונסיון לנחש מה יש לנו בידיים. (באופן דומה מומלץ מאוד כפעילות לחידוד החושים בבית, לנחש קולות, ריחות, וטעמים כשהעיניים מוסתרות)

מטרות תנועתיות שניסינו להשיג דרך פעילות זו:

א. גירוי התחושה והמגע במגוון מרקמים. הכרות עם תחושות עדינות ועמוקות.

ב. חיזוק חגורת כתפיים בהליכת שש הדורשת נשיאת משקל על הידיים.

ג. ההליכה במסלול הדורשת ריכוז, סבלנות והתחשבות בילד שהולך לפנינו, שלא תמיד מתקדם בקצב שלנו.

עוד פרטים על חשיבות גירוי התחושה והמגע ראה בסיכום שבקישור הבא:  סיכום בנושא תחושה: מאת רחל טייטלבאום

 

מרקמיםמרקמים

בודקים את הסקוץ' (בצד אחד חלק ובצד שני מחוספס)

מרקמיםמרקמים

הולכים עם הסקוץ כמו נעל בית (ברגל אחת חם ובשניה קר, ברגל אחת רך ובשנייה קשה)

מרקמיםמרקמים

מסלול מרקמים

מרקמיםמרקמים

הולכים ודורכים על מרקמים שונים

מרקמים

 הליכת שש על מסלול המרקמים על מנת לחוש את המרקמים בידיים ובו בזמן מחזקים חגורת קתפיים.

הכי כייף שהגננת נותנת לנו ניגוב מדגדג בדרך.

 

אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט